Τετάρτη 20.10.2021 | Εορτάζουν: Αρτέμιος, Αρτέμης, Άρτεμις, Αρτέμη, Αρτέμιδα, Αρτεμία, Αρτεμισία, Γεράσιμος, Μάκης, Μικές, Μίκης, Γερασιμούλα, Διάνα, Ντιάνα, Ενόη, Ματρώνα, Ματρόνα, Κερασιά, Κερασία

Η Σιδηροδρομική Εγνατία στο 2ο Συνέδριο Υποδομών και Μεταφορών

ΤΟΠΙΚΑ18.05.2018 | 12:06 μμ

Γράφει ο/η

newsroom

Γράφει ο/η newsroom

Τα σημαντικά οφέλη από την κατασκευή της Σιδηροδρομικής Εγνατίας ανέλυσε ο Χρήστος Διονέλης, διευθύνων σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ, στο 2ο Συνέδριο Υποδομών και Μεταφορών, που διεξάγεται στο αμφιθέατρο του Πολεμικού Μουσείου της Αθήνας.

Αυτό που μας αφορά όμως και έκανε γνωστό, είναι το έργο που αφορά στη σύνδεση Ηγουμενίτσας – Καλαμπάκας – Κοζάνης, με κόστος στο 1,5 δισ. ευρώ αναμένεται να ολοκληρωθεί μέσα στα επόμενα 6 χρόνια.

«Η ολοκλήρωση του σιδηροδρομικού δικτύου της Ελλάδας είναι εθνικής σημασίας», τόνισε ο κ. Διονέλης, επισημαίνοντας ότι αποτελεί έργο προτεραιότητας και για την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, ως μέρος του Ευρωπαϊκού Σιδηροδρομικού Δικτύου, καθώς η Εγνατία θα ενώνει την Αδριατική με τον Εύξεινο Πόντο και το Αιγαίο και θα συνδέεται με τον Βόρειο Σιδηροδρομικό άξονα της ΕΕ.

Όσον αφορά στον κλάδο προς Αλβανία, (Κρυσταλλοπηγή – Πόγραδετς) έχει εγκριθεί ήδη η μελέτη και συμμετέχει η ΕΡΓΟΣΕ ως leader.

Όπως εξήγησε ο κ. Διονέλης, η ιδιαιτερότητα αυτού του διαδρόμου, έχει να κάνει με τη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων από τη Μεσόγειο στον Εύξεινο Πόντο (τα κοντέινερ που μεταφέρονται με πλοία έχουν εξαιρετικό περιβαλλοντικό και οικονομικό κόστος, ενώ δεν λείπουν οι καθυστερήσεις) και πρόκειται θέσει νέα δεδομένα στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων μεταξύ των δύο περιοχών.

Σύμφωνα με τη μελέτη βιωσιμότητας του έργου, απαιτείται η σιδηροδρομική μεταφορά κατά μέσο όρο 250.000 container ετησίως, ήτοι το 5-6% των που μεταφέρονται κάθε χρόνο στα στενά του Βοσπόρου. «Στόχος απόλυτα εφικτός» σύμφωνα με τον κ. Διονέλη.

Το κατασκευαστικό κόστος εκτιμάται σε 3 δισ. ευρώ. «Στόχος είναι να μετατρέψουμε τη χώρα σε ένα διεθνή κέντρο μεταφορών», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Όπως είπε, μεσοπρόθεσμα, «εάν επικεντρωθούμε στο κομμάτι Αλεξανδρούπολη – Μπουργκάς, το οποίο αποτελεί λιγότερο από το 1/3 του συνολικού έργου, μιλάμε για μία «ζεστή χρηματοδοτική ευκαιρία», με δυναμική ολοκλήρωσης το 2023 και με σαφώς μικρότερο οικονομικό κόστος.

Ο κόμβος των Αγίων Θεοδώρων

Υπάρχει όμως ένα μελανό σημείο στην Σιδηροδρομική Γραμμή από Τρίκαλα προς Καλαμπάκα, στο ύψος των Αγίων Θεοδώρων.

Ενώ η Εθνική οδός έχει ολοκληρωθεί πριν αρκετά χρόνια, η γραμμή παραμένει όπως έχει με αποτέλεσμα ο δρόμος να στενεύει απότομα. Αυτό εκτός από την κακή αισθητική, εγκυμονεί μεγάλο κίνδυνο για τους διερχόμενους οδηγούς που δεν γνωρίζουν την παγίδα.

Είναι να διερωτάται κανείς πως ένας τόσο μεγάλος Οργανισμός όπως η ΕΡΓΟΣΕ, σχεδιάζει μεγάλα έργα και δεν διευθετεί το θέμα του κόμβου για μην κινδυνεύουν άνθρωποι.

Βαγγέλης Γκιάτας

Η ΕΡΕΥΝΑσχολιάστε εδώ

Η διεύθυνση του email σας δεν θα δημοσιευθεί.

Η ΕΡΕΥΝΑδιαβάστε επίσης
Nature Spot e-shop