ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ22.03.2023 | 6:56 μμ
Γράφει ο/η
Γράφει ο/η newsroom
Αλλάζει άρδην η διαδικασία χορήγησης των βεβαιώσεων Μητρώου που εκδίδονται από το πληροφοριακό σύστημα της ΑΑΔΕ.
Σύμφωνα με την Καθημερινή, σήμερα οι φορολογούμενοι, όταν υποβάλλουν μια δήλωση Μητρώου (Δ210 ή Δ211) και μετά την καταχώριση των στοιχείων αυτής στο πληροφοριακό σύστημα της ΑΑΔΕ, λαμβάνουν τη σχετική βεβαίωση.
Ωστόσο, αν για κάποιο λόγο οι φορολογούμενοι χρειάζεται σήμερα να προσκομίσουν σε υπηρεσία εκτός ΑΑΔΕ μία εκ των βεβαιώσεων που έλαβαν, αιτούνται την επανεκτύπωση αυτής. Σημειώνεται ότι μόνο το 2022 χρειάστηκε να γίνουν 20.000 επανεκτυπώσεις, με μέσο χρόνο διεκπεραίωσης τις 24 ημέρες ανά αίτηση, από 36 ημέρες το 2021.
Με τη νέα διαδικασία δεν θα απαιτείται η επανεκτύπωση των βεβαιώσεων για 20 περιπτώσεις. Μάλιστα για την επαλήθευση των συγκεντρωτικών στοιχείων θα εκδίδεται κωδικός γρήγορης απόκρισης (Quick Response Code).
Συγκεκριμένα δεν θα απαιτείται η υποβολή αίτησης για τις εξής περιπτώσεις:
Παράλληλα, εντός του έτους αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί η διεύρυνση των ηλεκτρονικών συναλλαγών με την εφορία για πληρωμές, συμψηφισμούς και επιστροφές φόρων. Συγκεκριμένα, εντός του 2023 θα αναπτυχθούν εφαρμογές (applications) κινητών συσκευών για πρόσβαση σε υπηρεσίες της ΑΑΔΕ, ενώ ταυτόχρονα θα αυτοματοποιηθεί πλήρως η διαδικασία πίστωσης των υπερεισπράξεων στους λογαριασμούς των φορολογουμένων ή συμψηφισμού με άλλες οφειλές τους, χωρίς την παρεμβολή οποιασδήποτε διοικητικής διαδικασίας.