Πέμπτη 24.09.2020 | Εορτάζουν: Θέκλα, Κόπρος, Κόπρις, Μυρσίνη, Μυρτώ, Μυρτιά, Μυρτιδιώτισσα, Μύρτα, Μυρσώ, Μέρσα, Αμερισούδα, Αμερσούδα, Αμέρσσα, Αμέρσα, Πέρσης, Περσεφόνη, Πέρσα, Πέρση

Νέα συνάντηση στα τέλη Αυγούστου στο υπουργείο Παιδείας

Χωρίς κάτι νεότερο η επίσκεψη Κ. Γαβρόγλου στα Τρίκαλα

Χωρίς κατηγορία08.08.2018 | 7:12 μμ

Γράφει ο/η

Ελένη Χολέβα

Γράφει ο/η Ελένη Χολέβα

Χωρίς να προκύψουν αλλαγές σε ότι αφορά στο σχέδιο πρότασης για το νέο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας πραγματοποιήθηκε χθες η επίσκεψη του Υπουργού Παιδείας κ. Κώστα Γαβρόγλου στα Τρίκαλα, συνοδευόμενος από τον σύμβουλό του καθηγητή κ. Π. Κυπριανό.

Ο πρώτος σταθμός της επίσκεψής του, ήταν και αυτός που σήμανε τις προθέσεις σε ότι αφορά στις αλλαγές που αναμένονται στον ακαδημαϊκό χάρτη της περιοχής και φαίνεται ότι επικεντρώνουν στην αναβάθμιση της ΣΕΦΑΑ με την ενίσχυση του αριθμού αλλά και της δυναμικής των τμημάτων της. Ο κ. Γαβρόγλου, συναντήθηκε αρχικά με τους ακαδημαϊκούς εκπροσώπους τόσο της Σχολής Φυσικής Αγωγής αλλά και του ΤΕΙ.

Με ποιό τρόπο ενισχύεται η ΣΕΦΑΑ

Αρχικά παρουσιάστηκαν τα χαρακτηριστικά των σχολών, κυρίως βέβαια οι δράσεις που έχει αναπτύξει η ΣΕΦΑΑ όλα αυτά τα χρόνια της λειτουργίας της, με τον κ. Γαβρόγλου, να δηλώνει εντυπωσιασμένος από το επίπεδο των σπουδών που προσφέρει, αλλά και τον τρόπο με τον οποίο η σχολή, κατάφερε να δημιουργήσει συνθήκες αλληλεπίδρασης με την τοπική κοινωνία και τους πολίτες της, ως αναπόσπαστο μέρος της περιοχής μας.

Το κλίμα της συζήτησης ήταν ιδιαίτερα θετικό, με τους εκπροσώπους να εκφράζουν στην ουσία τη στήριξη του σχεδίου και την αγαστή συνεργασία μεταξύ των μελών της ακαδημαϊκής κοινότητας. «Ο βασικός μας στόχος δεν είναι να δούμε μόνο πόσα καινούργια τμήματα θα φτιάξουμε ή δεν θα φτιάξουμε, αλλά να δούμε τις νέες μορφές, που θα υλοποιηθούν μέσα από αυτή τη μεγάλη συζήτηση που γίνεται στο τόπο μας, για το μέλλον της ανώτατης εκπαίδευσης» τόνισε ο κ. Γαβρόγλου.

Ειδικά για τη ΣΕΦΑΑ, τα σημαντικότερα ως στοιχεία που προέκυψαν είναι η ενίσχυση των τμημάτων της σχολής, αλλά και η ανάπτυξη παράλληλων δομών και εκπαιδευτικών προγραμμάτων. Σε αυτή την κατεύθυνση, ο κ. Γαβρόγλου στάθηκε θετικός απέναντι στην αναβάθμιση του ΚΕΤΕΑΘ αλλά και τη διοικητική επανένταξη στη ΣΕΦΑΑ, καθώς και τη δημιουργίας δομής για την διαρκή άσκηση των στρατιωτικών δυνάμεων και σωμάτων ασφαλείας γενικότερα. Σημαντικό ρόλο αναμένεται να παίξει και ο θεσμός των Summer School, καθώς και το άνοιγμα του Πανεπιστημίου προς τους Ευρωπαίους Σπουδαστές, στο πνεύμα εξάλλου που όπως τόνισε ο υπουργός παιδείας, ήδη διαμορφώνεται στο εξωτερικό. Μάλιστα, υπάρχει πρόταση δημιουργίας Ευρωπαϊκών Πανεπιστημίων 20 στον αριθμό τα οποία αναμένεται να παίξουν καθοριστικό ρόλο στις πανεπιστημιακές κοινότητες όλων των χωρών.

Βάση σχεδίου για τα Τρίκαλα…

Ο κ. Γαβρόγλου, διαχώρισε το ρόλο της Τοπικής Αυτοδιοίκησης από τη διαμόρφωση του Πανεπιστημιακού Χάρτη, τονίζοντας ότι ναι μεν υπάρχει συμμετοχή στο διάλογο, αλλά μακριά από τοπικιστικές θέσεις, τακτική, που όπως επισήμανε, συνέβαινε στο παρελθόν με καταστροφικές συνέπειες. ««Η συζήτηση για την ανώτατη εκπαίδευση από τη μεταπολίτευση και μετά -για να μην πηγαίνουμε πιο παλαιά-, γίνεται αποκλειστικά με όρους τι τμήμα κάνεις κάπου. Εμείς λέμε ήρθε η ώρα να το αλλάξουμε. Και ήρθε η ώρα να το αλλάξουμε, γιατί αποκλειστικά και μόνον ένα τμήμα δεν είναι αναβάθμιση ενός πανεπιστημίου. Για αυτό, λέω, συζητάμε το μέλλον και συζητάμε αυτούς τους πολλαπλούς τρόπους που ανοίγεται το πανεπιστήμιο στην κοινωνία».

Ακολούθησε συνάντηση στο δημαρχείο με το δήμαρχο κ. Παπαστεργίου, αλλά και με εκπροσώπους φορέων της περιοχής, όπου και από εκεί, δεν προέκυψε κάτι διαφορετικό από όσα ισχύουν μέχρι σήμερα, παρά μόνο ότι θα υπάρξει εκ νέου ευρεία συνάντηση στο υπουργείο τέλη Αυγούστου.

Τι δεν μάθαμε από τον υπουργό Παιδείας…

Πέρα από την συζήτηση που αφορά στην ανάπτυξη και λειτουργία νέων τμημάτων για την περιοχή μας, δεν υπήρξε κανένα νεότερο αναφορικά με τις αλλαγές στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Γεγονός καθοριστικό για το μέλλον της τριτοβάθμιας αλλά και κριτήριο σημαντικό για την τελική ορθότητα των αλλαγών. Για παράδειγμα, στο πλαίσιο τοποθέτησής του ο κ. Γαβρόγλου, συνέδεσε την αποφοίτηση των ΕΠΑΛ με τα Ινστιτούτα διετίας κάτι που μπορεί να είναι μια τυχαία αναφορά, μπορεί όμως και όχι.

Οι ανακοινώσεις για τις αλλαγές στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση αναμένονται εξάλλου στο επόμενο χρονικό διάστημα, και σε μια «απόσταση» από τα τραγικά γεγονότα των πυρκαγιών στην Αττική.

Επίσης, τόσο από πλευράς του Υπουργού όσο και από την πλευρά των ακαδημαϊκών, η συζήτηση εξαντλήθηκε μεν στην ανάγκη ανάπτυξης των σχολών, ωστόσο δεν αναδείχθηκε η δημόσια και δωρεάν ταυτότητα του νέου Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, των Ινστιτούτων και των λοιπών εκπαιδευτικών ακαδημαϊκών προγραμμάτων, μεταπτυχιακών κτλ. Όπως επίσης δεν αναφέρθηκε και ο τρόπος και η διαχρονικότητα της χρηματοδότησής τους. Θυμίζουμε αντίστοιχα, ότι ένα από τα βασικά προβλήματα πολλών ΤΕΙ ήταν η αρχικής τους χρηματοδότηση από προγράμματα, τα οποία κάποια στιγμή έπαυσαν με αποτέλεσμα, πολλές σχολές να υποβαθμιστούν μοιραία λόγω δυσλειτουργιών, ελλείψεων σε υποδομές, ελλείψεις σε καθηγητές, συγγράμματα κοκ.

Ζητήματα, που ελπίζουμε να αποσαφηνιστούν μέσα από τις συνεντεύξεις Τύπου που θα παραχωρηθούν σήμερα και αύριο κατά την επίσκεψή του στις πόλεις της ανατολικής Θεσσαλίας…

Σύσκεψη στο Δημαρχείο

Στα τέλη Αυγούστου 2018, σε ευρεία συνάντηση στο υπουργείο Παιδείας, θα συνεχιστεί η συζήτηση για το μέλλον πανεπιστημιακών σχολών και τμημάτων στα Τρίκαλα.

Η σχετική πρόταση του υπουργού Παιδείας κ. Κώστας Γαβρόγλου στη διάρκεια της δημόσιας, ανοιχτής συζήτησης στο Δημαρχείο Τρικκαίων στις 8 Αυγούστου 2018, με τους φορείς του νομού Τρικάλων, έγινε αμέσως αποδεκτή από τον Δήμαρχο Τρικκαίων.

Ο οικοδεσπότης κ. Δημήτρης Παπαστεργίου είχε ανοίξει τη σχετική συζήτηση, στο πλαίσιο της διήμερης επίσκεψης του υπουργού στη Θεσσαλία. Αντικείμενό της, φυσικά, ο σχεδιασμός του νέου πανεπιστημίου Θεσσαλίας, στο πλαίσιο των σχετικών αντιδράσεων που η τρικαλινή κοινωνία ήγειρε, με συλλαλητήριο στις 12 Ιουλίου.
Για αυτόν τον σχεδιασμό, ο Δήμαρχος Τρικκαίων, ως πρωτεργάτης της συνολικής συσπείρωσης των τρικαλινών φορέων, αναφέρθηκε σε τέσσερα συγκεκριμένα ζητήματα:

– στην περιοχή των Τρικάλων, που δρα και σκέφτεται διαφορετικά (μέσα από τα κιτ ρομποτικής, αλλά με ελλείψεις σε διδακτηριακές υποδομές

– στην ανάγκη ύπαρξης τοπικής αναπτυξιακής πολιτικής μέσα από την κατανομή των τμημάτων στο νέο πανεπιστήμιο Θεσσαλίας

– στην παραδοχή ότι μέχρι τώρα η κατανομή γινόταν τμηματοκεντρικά, όπως ανάφερε και ο κ. Γαβρόγλου

– στην παρατήρηση, ότι η κατανομή των τμημάτων στηρίζεται περισσότερο σε κριτήρια ενδοπανεπιστημιακά, κάτι που παραδέχτηκε και ο υπουργός Παιδείας.

Ετσι ο Δήμαρχος Τρικκαίων χάραξε την πολιτική της ενίσχυσης των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών της τοπικής κοινωνίας, μέσα από την ίδρυση τμημάτων, ινστιτούτων και διετών κύκλων σπουδών, στους 4 τομείς που πρωτίστως ενδιαφέρουν τα Τρίκαλα:
1. Αγροδιατροφή

  1. Γαλακτοκομία, Αρωματικά φυτά – Σχέδιο Ασκληπιός
  2. Καινοτομία και τεχνολογία
  3. Τουρισμός (Μετέωρα, Μύλος Ξωτικών, Μαθητικός τουρισμός)

Αυτοί οι άξονες θα συζητηθούν εκτενώς, με βάση και την από καιρό γνωστή – με συγκεκριμένη κριτήρια – πρόταση του νομού Τρικάλων, όπως είχε διαμορφωθεί με πρωτοβουλία του Δήμου Τρικκαίων, σε συνεχείς συσκέψεις και συναντήσεις με τους τοπικούς φορείς.

Ο υπουργός Παιδείας αναφέρθηκε στην ανάγκη αλλαγής του τρόπου με τον οποίο πλέον η πανεπιστημιακή εκπαίδευση σχεδιάζεται, κάνοντας λόγο για ρόλο της τοπικής κοινωνίας μεν, αλλά όχι στο περιεχόμενό της.

Και σχολιάζοντας τοποθέτηση του κ. Παπαστεργίου, σημείωσε ότι δεν υφίσταται αδικία για τον νομό Τρικάλων, κάτι που ο Δήμαρχος Τρικκαίων επισημαίνει, στηριζόμενος στον ελάχιστο αριθμό (2) τμημάτων που χωροθετούνται στα Τρίκαλα.

Στη συζήτηση παρενέβησαν οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ Τρικάλων κ. Δριτσέλη, Παπαδόπουλος και Σιμορέλης, τονίζοντας, τη σε βάθος συζήτηση που διεξάγεται, χωρίς εκπλήξεις, τη συνεργασία των βουλευτών ΣΥΡΙΖΑ σε επίπεδο κεντρικής Ελλάδας και Τρικάλων, καθώς και τη σημασία της παρουσίας των φορέων και της ενισχυόμενης εικόνας που θα έχει το νέο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας.

Οι τοπικοί φορείς με μια ενιαία φωνή (παρά τις απουσίες λόγω διακοπών), στήριξαν την πρόταση του νομού που επεξεργάστηκε ο Δήμος Τρικκαίων (και η οποία χαρακτηρίστηκε ώριμη και από το ειδικό σύμβουλο του υπουργού, τον κ. Κυπριανό).

Ο αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού της Περιφέρειας Θεσσαλίας κ. Γ. Μπουτίνας δήλωσε ξανά τη στήριξη στην προσπάθεια γα ισότιμη ανάπτυξη. Ο τ. Δήμαρχος Τρικκαίων κ. Χρ. Λάππας αναφέρθηκε στην ανάγκη για αποκατάσταση της αίσθησης αδικίας για τα Τρίκαλα. Ο αντιδήμαρχος Φαρκαδόνας κ. Ηλ. Καραμάνος μίλησε για τη στήριξη στην κοινή προσπάθεια με ποικίλα οφέλη για τον νομό.

Ο κ. Βασίλης Γιαγιάκος, πρόεδρος του Επιμελητηρίου, τόνισε τα συγκριτικά πλεονεκτήματα του νομού, ενώ ο πρόεδρος του Δικηγορικού Συλλόγου Τρικάλων κ. Γουγουλάκης ζήτησε να γίνουν πράξεις τα αιτήματα. Η προϊσταμένη της Δ/νσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Τρικάλων κ. Β. Κάκλα υπενθύμισε τη φιλομάθεια των τρικαλινών μαθητών, με τις μακρόχρονες επιτυχίες στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση.

Ενδιαφέρουσα η τοποθέτηση του καθηγητή του τμήματος Σχεδιασμού και Τεχνολογίας Ξύλου και Επίπλου του ΤΕΙ Καρδίτσας κ. Γ. Παπαδόπουλου. Παρέστη με τον συνεργάτη του τμήματος κ. Τρίγκα και στάθηκε στην προσπάθεια, οι καταγόμενοι από τα Τρίκαλα καθηγητές σε ΤΕΙ ή ΑΕΙ, διαβιούν στην περιοχή, να ενισχύσουν τη δυναμική ανάπτυξη που διεκδικεί ο νομός, στο πλαίσιο μιας γενικότερης συνεργασίας  στη δυτική Θεσσαλία.

Παρέστησαν επίσης, η αντιδήμαρχος Τρικκαίων κ. Σοφία Αλεστά, ο πρόεδρος της e-trikala ΑΕ κ. Γιάννης Κωτούλας, η αντιπρόεδρος του μουσείου Τσιτσάνη κ. Βασιλένα Μητσιάδη, ο γραμματέας της ΝΕ Τρικάλων του ΣΥΡΙΖΑ κ. Στ. Νταούλας, στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ και πολίτες.

Στο τέλος της συνάντησης ο κ. Γαβρόγλου εξήρε την πρωτοβουλία του Δήμου Τρικκαίων για το Smart Trikala, στο οποίο και ξεναγήθηκε από τον Δήμαρχο.

Η ΕΡΕΥΝΑσχολιάστε εδώ

Η διεύθυνση του email σας δεν θα δημοσιευθεί.

Η ΕΡΕΥΝΑδιαβάστε επίσης
Η φρέσκια γεύση που δίνετε στην ημέρα σας... Nature Spot e-shop