Τετάρτη 26.03.2025 | Εορτάζουν: Πούλιος, Σύλας, Σύλλας, Σύλος, Σύλα, Σύλια, Σύλη

Από τον Σύμβουλο Εκπαίδευσης Φυσικών Επιστημών κ. Παπαθανασίου Χρήστο στο ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ-Λ Τρικάλων

Δειγματική Διδασκαλία στη Μέτρηση του Όγκου

ΤΟΠΙΚΑ 01.03.2025 | 8:05 πμ

Γράφει ο/η

newsroom

Γράφει ο/η newsroom

Την Πέμπτη 20-02-2025, κατά τη διάρκεια της 3ης και 4ης ώρας του ωρολογίου προγράμματος, πραγματοποιήθηκε δίωρη δειγματική διδασκαλία στο μάθημα της Φυσικής Γυμνασίου και στα τμήματα Αγ και Βγ1 από τον Σύμβουλο Εκπαίδευσης Φυσικών Επιστημών κ. Παπαθανασίου Χρήστο με στόχο την ενίσχυση των διδακτικών μεθόδων και την αναβάθμιση της διδασκαλίας των φυσικών επιστημών στην τάξη.

Αντικείμενο της διδασκαλίας ήταν η μέτρηση του όγκου, μέσω σύγχρονων διδακτικών τεχνικών και στρατηγικών που στοχεύουν στην ενεργό συμμετοχή των μαθητών και στην καλλιέργεια της κριτικής σκέψης μέσω πειραμάτων και εφαρμογών.

Κατά τη διάρκεια των πειραμάτων, χρησιμοποιήθηκαν ποικίλα υλικά προκειμένου οι μαθητές να κατανοήσουν την έννοια με έναν πρακτικό και βιωματικό τρόπο. Πέρα από τους κλασικούς ογκομετρικούς σωλήνες, οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να πειραματιστούν με συσκευασίες καθημερινής χρήσης, όπως χάρτινα κουτιά  και χάρτινες συσκευασίες γάλακτος. Η χρήση αυτών των καθημερινών αντικειμένων βοήθησε τους μαθητές να συνδέσουν την αφηρημένη έννοια της χωρητικότητας με την πραγματικότητα και να αντιληφθούν πώς αυτή εφαρμόζεται στην καθημερινότητά τους.

Οι μαθητές μέσω της ομαδοσυνεργατικής προσέγγισης, στο πλαίσιο της διαφοροποιημένης διδασκαλίας, επεξεργάστηκαν πρακτικά παραδείγματα και πειράματα, ώστε να αντιληφθούν την έννοια της χωρητικότητας. Αυτό είχε σαν συνέπεια την ενεργή συμμετοχή των μαθητών, τη βιωματική κατανόηση της έννοιας της χωρητικότητας καθώς και την αύξηση του ενδιαφέροντος των μαθητών για μάθηση.

Τη διδασκαλία παρακολούθησαν η διευθύντρια του σχολείου κ. Ζαρούλα Αργυρώ και οι εκπαιδευτικοί κ. Ιμβρίου Τριανταφυλλιά, κ. Παπαπολύκαρπος Ιωάννης και κ. Τσίνας Βασίλειος, οι οποίοι είχαν την ευκαιρία να συμμετάσχουν σε διαδραστικές συζητήσεις για την καλύτερη εφαρμογή των μεθόδων που χρησιμοποιήθηκαν στην τάξη τους. Μετά την ολοκλήρωση της διδασκαλίας ακολούθησε συζήτηση μεταξύ των παρευρισκομένων εκπαιδευτικών με στόχο την ανατροφοδότηση του διδάσκοντα βάσει συγκεκριμένων κριτηρίων.

Ευχαριστούμε θερμά τον Σύμβουλο Εκπαίδευσης Φυσικών Επιστημών κ. Παπαθανασίου Χρήστο για την άκρως ενδιαφέρουσα προσέγγιση που μας παρουσίασε.

Η ΕΡΕΥΝΑσχολιάστε εδώ

Η διεύθυνση του email σας δεν θα δημοσιευθεί.

Η ΕΡΕΥΝΑδιαβάστε επίσης