Τετάρτη 22.09.2021 | Εορτάζουν: Ζωγραφιά, Λοΐζος, Λουίζα, Φωκάς, Φώκιος, Φώκης, Φωκία, Φωκίνα

Ενισχυμένος κατά 2,6% ο τζίρος των σούπερ μάρκετ το 2018

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ31.01.2019 | 3:45 μμ

Γράφει ο/η

newsroom

Γράφει ο/η newsroom

Στα επίπεδα του 2015 και πολύ μακριά από τα προ μνημονίου επίπεδα επανήλθε ο τζίρος των σούπερ μάρκετ το 2018. Η ανάκαμψη αυτή, για δεύτερη συνεχή χρονιά, οφείλεται, βεβαίως, σε σημαντικό βαθμό στην επαναλειτουργία του δικτύου της πρώην «Μαρινόπουλος» υπό την «Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτης» (ΕΥΣ), χωρίς φυσικά να παραγνωρίζεται, για παράδειγμα, η θετική επίδραση της μείωσης της ανεργίας.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της IRI, ο τζίρος των σούπερ μάρκετ ενισχύθηκε κατά περίπου 2,6% το 2018 σε σύγκριση με το 2017, έναντι αύξησης 2,3% το 2017 σε σύγκριση με το 2016. Σε απόλυτους αριθμούς και λαμβάνοντας υπόψη, πρώτον, ότι οι μετρήσεις δεν περιλαμβάνουν τη νησιωτική Ελλάδα και, δεύτερον, ότι δεν συγκαταλέγονται τα επί ζυγίω (χύμα) προϊόντα, καθώς και τα προϊόντα bazaar (ρούχα, εξοπλισμός κουζίνας κ.ά.), ο τζίρος διαμορφώθηκε το 2018 σε 5,23 δισ. ευρώ από 5,1 δισ. ευρώ το 2017 και 5 δισ. ευρώ το 2016. Το 2015, οι πωλήσεις είχαν διαμορφωθεί σε 5,3 δισ. ευρώ, ενώ το 2009 ανέρχονταν σε 6,1 δισ. ευρώ.

Το μεγαλύτερο μέρος των πωλήσεων γίνεται στα μεγάλα σούπερ μάρκετ (1.000 έως 2.500 τ.μ.), με το μερίδιό τους να ανέρχεται σε 39,4%, ακολουθούν τα μεσαία καταστήματα (400 έως 1.000 τ.μ.) με μερίδιο 35,8%, ενώ τα υπερμάρκετ (καταστήματα πάνω από 2.500 τ.μ.) έχουν μερίδιο στις συνολικές πωλήσεις 11,7%. Οι πωλήσεις σε αυτό τον τύπο καταστημάτων αυξήθηκαν κατά 15,9% το 2018 σε σύγκριση με το 2017, γεγονός που αποδίδεται στην επαναλειτουργία των υπερμάρκετ της «Μαρινόπουλος» μετά τη μεταβίβασή τους στην ΕΥΣ.

Η ΕΡΕΥΝΑσχολιάστε εδώ

Η διεύθυνση του email σας δεν θα δημοσιευθεί.

Η ΕΡΕΥΝΑδιαβάστε επίσης
Nature Spot e-shop