Αριθμός Μ.Η.Τ. 232067
Η ιστοσελίδα www.trikalaerevna.gr σύμφωνα με την απόφαση Ε/1117/29-03-2024 της Γενικής Γραμματείας Επικοινωνίας και Ενημέρωσης / Διεύθυνση Εποπτείας Μέσων Ενημέρωσης / Τμήμα Μητρώου και Διαφάνειας έλαβε την πιστοποίηση εγγραφής στο Ηλεκτρονικό Μητρώο Ηλεκτρονικού Τύπου (Μ.Η.Τ.) στον Νομό Τρικάλων σύμφωνα με το Ν.5005/2022. O κατάλογος των πιστοποιημένων επιχειρήσεων ηλεκτρονικού τύπου αναρτάται στην ιστοσελίδα της Γ.Γ.Ε.Ε.
ΤΟΠΙΚΑ 11.09.2024
Γράφει ο/η
Γράφει ο/η newsroom
«Τα λάθη αποτελούν ευκαιρίες μάθησης που δεν πρέπει να χάνονται!» τονίζει ο Δρ Κωνσταντίνος Χρήστου – Επ. Καθηγητής Τ.Ε.Π.Α.Ε. – Α.Π.Θ.
Αυτό αποτελεί ένα από τα κύρια σημεία που αναδείχθηκαν στην επιμόρφωση που πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή 6 Σεπτεμβρίου 2024 με θέμα τη Διδασκαλία των Μαθηματικών στο Δημοτικό Σχολείο στο Μουσείο Τσιτσάνη για τους/τις Εκπαιδευτικούς των σχολικών μονάδων που ανήκουν στην ομάδα της 2ης Θέσης. Εισηγητές στην επιμόρφωση ήταν ο Βασίλειος Κωτούλας, Σύμβουλος Εκπαίδευσης 2ης Θέσης της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Τρικάλων και ο Κωνσταντίνος Χρήστου, Επίκουρος Καθηγητής Διδακτικής Μαθηματικών του Τμήματος Επιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης.
Αρχικά, ο Βασίλειος Κωτούλας παρουσίασε τα Νέα Προγράμματα Σπουδών για τα Μαθηματικά που οργανώνονται σε τρία θεματικά πεδία: α) Αριθμός, άλγεβρα, ανάλυση, β) Γεωμετρία, μέτρηση και αναλυτική γεωμετρία και γ) Στοχαστικά μαθηματικά. Καθένα από τα πεδία αυτά αναλύεται σε θεματικές ενότητες που οργανώνουν την πληροφορία με τέτοιον τρόπο ώστε από το ξεκίνημα της φοίτησης στο σχολείο να δοθεί η δυνατότητα να οργανωθούν έννοιες και θεωρήσεις που θα βοηθήσουν στη συνέχεια τα παιδιά να πορευτούν με μεγαλύτερη ασφάλεια στον δυναμικό κόσμο των μαθηματικών. Στη συνέχεια, ο Κωνσταντίνος Χρήστου, με την εμπνευσμένη εισήγησή του «Παρανοήσεις και συνηθισμένα λάθη των μαθητών με τους ρητούς αριθμούς και η διδακτική τους αξιοποίηση» παρουσίασε καταγραφές ερευνών στις οποίες φαίνονται παρανοήσεις και συνηθισμένα λάθη μαθητών/τριών ηλικίας δημοτικού σχολείου στα μαθηματικά και τις σύνδεσε με διδακτικές ενέργειες εκμετάλλευσης του λάθους που προτείνονται στη βιβλιογραφία. Τόνισε χαρακτηριστικά «Μη φοβάστε να συζητήσετε λανθασμένες απόψεις, μη φοβάστε να παρουσιάσετε παραδείγματα που δείχνουν λάθη! Όλοι/ες κάνουμε λάθη! Συζητούμε τα λάθη μας για να αναδείξουμε τα σημεία που πρέπει να τροποποιηθούν!».
Μετά τις εισηγήσεις αναπτύχθηκε συζήτηση στην οποία αναδείχθηκε η ανάγκη συστηματικών επιμορφώσεων μεγάλης διάρκειας πάνω σε θέματα οργάνωσης της διδασκαλίας και ένταξης στη διδασκαλία των σύγχρονων ερευνητικών ευρημάτων.