Τρίτη 31.01.2023 | Εορτάζουν: Κύρος, Κύρης, Ευδοξία, Ευδοξούλα, Δόξα, Δοξούλα

ΕΤΕ για 2023: Ξεχωρίζουν κατασκευές και πληροφορική

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ08.12.2022 | 6:23 μμ

Γράφει ο/η

newsroom

Γράφει ο/η newsroom

Περαιτέρω αύξηση του όγκου πωλήσεων των επιχειρήσεων της τάξης του 3% εκτιμά η Εθνική Τράπεζα ότι θα έχουμε το 2023, η οποία θα βασιστεί στην ισχυρή δυναμική των επιχειρηματικών πωλήσεων κατά την τρέχουσα χρονιά, που θα αποτελέσει το καίριο στήριγμα της ελληνικής οικονομίας και το 2023.

Η ΕΤΕ διαπιστώνει σημαντική επιβράδυνση του ρυθμού αύξησης του όγκου των πωλήσεων το 2023 σε σχέση με το 2022, επισημαίνει ωστόσο ότι ο ελληνικός επιχειρηματικός τομέας «θα καταφέρει να σταθεί όρθιος ακόμα και στο δύσκολο περιβάλλον της επόμενης χρονιάς».

Με βάση τα ευρήματα της μελέτης που πραγματοποίησε η Διεύθυνση Οικονομικής Ανάλυσης της ΕΤΕ, στο πλαίσιο της νέας σειράς μελετών «Τάσεις του Επιχειρείν», οι κατασκευές και η πληροφορική αναμένεται να είναι οι κλάδοι που θα ξεχωρίσουν θετικά, επιτυγχάνοντας διψήφιο ρυθμό ετήσιας ανάπτυξης, καθώς επιταχύνεται η υλοποίηση δημόσιων και ιδιωτικών επενδύσεων εν μέρει συνδεδεμένων με τους ευρωπαϊκούς πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης. Συγκεκριμένα, η μελέτη διαπιστώνει διατήρηση των υψηλών τιμών για το προσεχές διάστημα και μικρή επιβράδυνση στη δυναμική της ζήτησης με βάση τους βασικούς πρόδρομους δείκτες της επιχειρηματικής δραστηριότητας. Ετσι, κατά το τελευταίο τρίμηνο του έτους, ενώ οι ονομαστικές πωλήσεις εκτιμάται ότι θα συνεχίσουν ανοδικά (+27% έναντι 2019), εμφανίζονται παράλληλα σημάδια ότι η τρέχουσα δυναμική αρχίζει να επιβραδύνεται σε όρους όγκου, διαπιστώνει η ΕΤΕ.

Αναλυτικότερα, εστιάζοντας στο γ΄ τρίμηνο του 2022, η ΕΤΕ διαπιστώνει σημαντική επιτάχυνση των πωλήσεων του επιχειρηματικού τομέα, με αύξηση 31% έναντι του γ΄ τριμήνου 2019 (από +23% κατά το α΄ εξάμηνο). Η αύξηση στηρίχθηκε εν μέρει στις επιδοτήσεις σε νοικοκυριά και επιχειρήσεις. Οσον αφορά τα επί μέρους χαρακτηριστικά της ανόδου, η ΕΤΕ καταγράφει:

  • Επιτάχυνση της ανόδου του όγκου πωλήσεων (συνεπή με την πορεία επιχειρηματικού ΑΕΠ), που στο γ΄ τρίμηνο έφτασε 11% υψηλότερα του γ΄ τριμήνου 2019 (έναντι αύξησης 6% αντίστοιχα στο εξάμηνο).
  • Υψηλές πληθωριστικές πιέσεις, που καλύπτουν άνω των δύο τρίτων (2/3) της αύξησης πωλήσεων του 9μήνου – κυρίως λόγω αυξημένου κόστους εισαγόμενων πρώτων υλών.

Η ΕΡΕΥΝΑσχολιάστε εδώ

Η διεύθυνση του email σας δεν θα δημοσιευθεί.

Η ΕΡΕΥΝΑδιαβάστε επίσης
ΟΛΥΜΠΟΣ ΠΥΞΙΔΑ