Τρίτη 16.08.2022 | Εορτάζουν: Αλκιβιάδης, Άλκης, Άλτσος, Γεράσιμος, Μάκης, Μικές, Μίκης, Γερασιμούλα, Διομήδης, Σεραφείμ, Σεραφειμία, Σεραφείμα, Σεραφίνα, Σεραφειμή, Σεραφειμούλα, Σεραφειμίτσα, Σαράντης, Σαράντος, Σαραντούλα, Απόστολος, Τόλης, Αποστόλης, Αποστολία, Λία, Αποστολίνα, Πολίνα, Σταμάτης, Σταμάτιος, Στάμος, Σταμούλης, Σταμέλος, Σταμέλης, Σταμελάς, Σταματία, Μάτα, Ματούλα, Ματίνα, Σταματίνα, Σταμάτα, Σταμέλα, Σταμούλα, Σταματή, Μάτω, Σταματέλλα

Μετ’ εμποδίων οι εργασίες ανάπλασης της οδού Καρδίτσης

ΤΟΠΙΚΑ05.08.2022 | 4:42 μμ

Γράφει ο/η

Λογιστήριο

Γράφει ο/η Λογιστήριο

Αντιδρούν κάτοικοι και επαγγελματίες της περιοχής στην εφαρμογή του πολεοδομικού σχεδίου στην περιοχή – Η απάντηση του δημάρχου κ. Δημήτρη Παπαστεργίου ο οποίος τονίζει πως οι πολεοδομικές διατάξεις είναι ξεκάθαρες

Του Λάζαρου Μάμαλη

Κάθε αρχή και δύσκολη, όπως φαίνεται και με τις εργασίες ανάπλασης στην οδό Καρδίτσης.
Η συγκεκριμένη περιοχή έπασχε από βασικές υποδομές. Είναι χαρακτηριστικό πως παρότι απέχει μια ανάσα από τον βιολογικό καθαρισμό του Ριζαριού δεν ήταν συνδεδεμένη με το δίκτυο ακαθάρτων του Δήμου με ότι αυτό σημαίνει για τους κατοίκους της περιοχής. Τη συγκεκριμένη περίοδο εκτελούνται έργα αποχέτευσης με πόρους της ΔΕΥΑΤ.
Εκτός από τα έργα της ΔΕΥΑΤ στην περιοχή έγιναν και εργασίες υπογειοποίησης του ηλεκτρικού ρεύματος. Το τελευταίο χρονικό διάστημα εξελίσσονται στη συγκεκριμένη γειτονιά μια σειρά εργασιών που, ωστόσο, δε συναντούν πάντα την αποδοχή των πολιτών.
Για την ακρίβεια το θέμα έγκειται στις αντιδράσεις επαγγελματιών της οδού Καρδίτσης. Είναι ενδεικτικό ότι την περασμένη Δευτέρα ήρθαν στα χέρια επαγγελματίες της περιοχής με εργαζομένους συνεργείων με τα… χειρότερα να αποφεύγονται στο παρά πέντε με την παρέμβαση των ψυχραιμοτέρων.
Ο δήμαρχος κ. Δημήτρης Παπαστεργίου μιλώντας στη «Ραδιοφωνική Λέσχη» δήλωσε τα εξής: «Το πολεοδομικό σχέδιο των Τρικάλων είναι ξεκάθαρο… Στην οδό Καρδίτσης υπάρχει μια απαλλοτρίωσης από το 1937. Υπάρχει ένα πολεοδομικό σχέδιο παλιό που προβλέπει κάποιες γραμμές. Μέχρι σήμερα πολλές από τις ιδιοκτησίες περνάνε έξω από τις γραμμές. Επειδή ο Δήμος μέχρι στιγμής δεν χρειάστηκε να κάνει έργο στην περιοχή, δεν βιάστηκε ή δεν επέμενε να πάνε τα όρια των περιφράξεων στα όρια που έπρεπε… Ε πλέον θα πρέπει οι περιφράξεις να πάνε στα όρια τους».
Ο κ. Παπαστεγίου εξέφρασε το φόβο ότι αν συνεχιστούν κάτοικοι να δημιουργούν ζητήματα υπάρχει περίπτωση να καθυστερήσουν τα έργα στην περιοχή. Τις επόμενες ημέρες θα επισκεφθούν την περιοχή εργαζόμενοι της Πολεοδομία προκειμένου να εξηγήσουν στους κατοίκους και στους επαγγελματίες για τις πολεοδομικές διατάξεις που είναι ξεκάθαρες .
Ο δήμαρχος Τρικκαίων τόνισε ότι μπορεί κάποιοι να ξεβολεύονται και να αντιδρούν αλλά θα γίνει ένας δρόμος πολύ πιο ασφαλής πολύ πιο σύγχρονος και η περιοχή θα αποκτήσει όλες τις σύγχρονες υποδομές, όπως έγινε στις οδούς Καλαμπάκας αλλά και Λαρίσης στις οποίες ήδη υλοποιήθηκαν ανάλογες παρεμβάσεις.

Μετά τις υποδομές ξεκινά το καθ’ αυτό έργο

Μόλις ολοκληρωθούν οι εργασίες για τις υποδομές θα προχωρήσει η υλοποίηση και του καθ’ αυτού έργου. Πρόκειται για αναμόρφωση και ανάπλαση μεγάλου τμήματος της οδού Καρδίτσης, από το Νοσοκομείο μέχρι το Εργοστάσιο Γάλακτος.
Πρόκειται για έργο «Περιβαλλοντική & αισθητική αναβάθμιση νότιας εισόδου πόλης» ύψους 1.500.000€ με χρήματα από το ΠΕΠ Θεσσαλίας, που ενέκρινε τη μελέτη για τη Βιώσιμη Αστική Ανάπτυξη των Τρικάλων. Ένα σχέδιο, το οποίο αφορά στην αλλαγή πτυχών της ζωής στην πόλη. Η συγκεκριμένη αναμόρφωση γίνεται σε μια από τις βασικές οδούς της πόλης και πύλη εισόδου για επισκέπτες από τον νότο. Ταυτοχρόνως, δίνεται λύσεις σε θέμα κίνησης οχημάτων, ποδηλατών και πεζών, διαμορφώνοντας μια είσοδο πόλης σύγχρονη και με παρεμβάσεις ουσίας.
Το τμήμα που αλλάζει, περιλαμβάνει 26 οικοδομικά τετράγωνα, είναι άκρως επιβαρημένο με πολλαπλές χρήσεις και κατοικίες. Ο νέος σχεδιασμός δίνει συνοχή και ταυτότητα σε μια περιοχή, που λειτουργεί ως χώρος υποδοχής, με αναβαθμίσεις, όχι απλώς για την εικόνα, αλλά και για την ουσία της ζωής των κατοίκων. Ο νέος, ασφαλής χώρος περιπάτου και αναψυχής, ταυτόχρονα συνδέει την ευρύτερη περιοχή με το κέντρο της πόλης.

Τα βασικά σημεία που λήφθηκαν υπ‘ όψη στη μελέτη της Τεχνικής Υπηρεσίας του Δήμου Τρικκαίων, πολλαπλασιάζουν τον δημόσιο χώρο και επιτυγχάνουν απρόσκοπτη κίνηση των πεζών, αυξάνοντας τον χώρο πρασίνου, συντελώντας στη βελτίωση του μικροκλίματος.

Τα έργα

Αναλυτικότερα, με προϋπολογισμό 1.295.719 € τα έργα είναι :

– Διατηρείται το πλάτος των 10 μ. για την κίνηση οχημάτων

– Δημιουργείται ποδηλατόδρομος πλάτους 1,50μ, μονής κατεύθυνσης, εντός του πεζοδρομίου με πλακοστρωμένη ζώνη 0,70μ για την ασφάλεια του ποδηλάτη.

– Αναπτύσσεται ζώνη πρασίνου μεταξύ του ποδηλατοδρομου και του πεζοδρομίου με πλάτος 0,60-2,00μ. ανάλογα με το πλάτος του πεζοδρομίου.

– Γίνονται εργασίες πρασίνου (διαμόρφωση και φύτευση των χώρων)

– Τα πεζοδρόμια αποκτούν μεταβλητό πλάτος από 2,00-3,00 μ.

– Στα σημεία διασταύρωσης των κάθετων οδών με την οδό Καρδίτσης θα κατασκευαστούν ανισόπεδες διαβάσεις, για ανεμπόδιστη κίνηση πεζών, ΑμεΑ και ποδηλατών

– Σε ορισμένα σημεία θα υπάρχει ράμπα κλίσης 5% και υποβίβαση του πεζοδρομίου, στους εγκεκριμένους κόμβους (με πρατήρια βενζίνης, συνεργεία αυτοκινήτων, σούπερ μάρκετς)

– Κατασκευάζονται τοίχοι αντιστήριξης στις ιδιοκτησίες, λόγω της έντονης υψομετρικής διαφοράς της οδού Καρδίτσης με τις στάθμες των ιδιοκτησιών, για να προσαρμοστεί η στάθμη του πεζοδρομίου με αυτή της οδού.

– Τοποθετούνται ρυθμιστικές και πληροφοριακές πινακίδες

– Κατασκευάζονται θέσεις ανάπαυσης σε επιλεγμένα σημεία.

– Τοποθετείται αστικός εξοπλισμός: παγκάκια κάλαθοι αχρήστων, μεταλλικά κυλινδρικά σχήματα για την προστασία των δέντρων.

Η ΕΡΕΥΝΑσχολιάστε εδώ

Η διεύθυνση του email σας δεν θα δημοσιευθεί.

Η ΕΡΕΥΝΑδιαβάστε επίσης