Σάββατο 19.07.2025 | Εορτάζουν: Γαρυφαλλιά, Γαριφαλιά, Διός, Δίας, Μακρίνα

Προκηρύσσονται τα έργα αποκατάστασης της Θεσσαλίας

ΤΟΠΙΚΑ 18.07.2024 | 8:35 πμ

Γράφει ο/η

newsroom

Γράφει ο/η newsroom

Στην τελική ευθεία για την προκήρυξη των διαγωνισμών για τα έργα αποκατάστασης της Θεσσαλίας με το χρονοδιάγραμμα να έχει γράψει ήδη κάποιες μικρές καθυστερήσεις, εισέρχεται ο προγραμματισμός του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.

Σε περίπου 17 – 18 ημέρες και το αργότερο έως τις πρώτες ημέρες του Αυγούστου αναμένεται να βγουν στον αέρα οι σχετικοί διαγωνισμοί για τα έργα οδικής και σιδηροδρομικής αποκατάστασης.

Το κόστος των έργων αυτών έχει «σκαρφαλώσει» στο 1,4 δισ. ευρώ με τα 900 εκατ. ευρώ εξ αυτών να αφορούν στα οδικά έργα και ποσό ύψους 463 εκατ. ευρώ να απαιτείται για τα σιδηροδρομικά.

Όπως ανακοίνωσε κατά την ενημέρωση της Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής την Τρίτη (16/7) ο υφυπουργός Υποδομών, Νίκος Ταχιάος, «πριν από μία ώρα υπογράφηκε από τον κ. Πετραλιά η αύξηση του ορίου πιστώσεων και πλέον πηγαίνει στον κ. Παπαθανάση ώστε να υπάρξει μια ανάρτηση 15 ημερών. Αυτό σημαίνει ότι μετά από 17 – 18 μέρες θα μπορέσουμε να προχωρήσουμε τους διαγωνισμούς της Θεσσαλίας στις πρώτες μέρες του Αυγούστου, κάτι που για μας είναι πάρα πολύ κρίσιμο».

Ο ίδιος εξήγησε ότι δεδομένου πως για να γίνουν αυτοί οι διαγωνισμοί δεν αρκούσαν τα 600 εκατ. ευρώ του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας που είχαν διασφαλιστεί, χρειάστηκε να εξαιρεθούν έργα για τα οποία ωστόσο βρέθηκαν χρηματοδοτήσεις προκειμένου να ολοκληρωθούν.

Ο κ. Ταχιάος προσέθεσε ότι το να δημοπρατήσεις ένα έργο δεν είναι απλή υπόθεση, καθώς, όπως είπε, έπρεπε να γίνουν μελέτες και κάποιες τεχνικές περιγραφές. «Όταν δε μπορείς να επισκεφθείς αυτά τα μέρη, οι τεχνικές λύσεις που έπρεπε να δώσεις είναι μια ιδιαίτερα περίπλοκη διαδικασία που έπρεπε να γίνει για το σύνολο της Θεσσαλίας. Μιλάμε για περίπου 2.000 σημεία στα οποία θα γίνουν παρεμβάσεις. Μιλάμε για δρόμους στους οποίους δεν είχαμε πρόσβαση και για τους οποίους έπρεπε να συνταχθούν μελέτες».

Ανέφερε μάλιστα ως παράδειγμα έναν δρόμο στην περιοχή των Τρικάλων, ο οποίος συνδέει χωριά που οι περισσότεροι δεν γνωρίζουν, αλλά για την αποκατάστασή του θα απαιτηθούν περί τα σαράντα εκατ. ευρώ. Δεσμεύτηκε επίσης ότι και ο δρόμος Φαρσάλων – Λάρισας πρέπει να γίνει και χρειάζεται 200 εκατ. ευρώ. Ως εκ τούτου – τόνισε – «πρέπει να βάλουμε προτεραιότητες και στη Θεσσαλία το κάναμε για αυτά τα έργα που εκ των πραγμάτων πρέπει να γίνουν και δε μπορούμε να τα αποφύγουμε», ανέφερε εξηγώντας ότι πρέπει να γίνουν όλες οι απαραίτητες κινήσεις ώστε να κρατηθεί ο κόσμος στην επαρχία, ακόμα και αν η ανταποδοτικότητά τους δεν είναι αυτή που κανείς θα περίμενε.

 

Σε μεγάλους ομίλους τα πρώτα τέσσερα έργα

Υπενθυμίζεται ότι πριν λίγες εβδομάδες είχε ανάψει το «πράσινο φως» για τη δρομολόγηση των πρώτων τεσσάρων εργολαβιών για τα επείγοντα έργα αποκατάστασης της Θεσσαλίας με την έγκριση του αντικειμένου των τεσσάρων ξεχωριστών διαγωνισμών, συνολικού προϋπολογισμού 899,7 εκατ. ευρώ για την αποκατάσταση του οδικού δικτύου.

Το αντικείμενο των εργολαβιών ομαδοποιήθηκε με κριτήρια την κρισιμότητα των βλαβών, την ασφάλεια των μετακινήσεων, την εγγύτητα καθώς επίσης και την ομοιογένεια των αστοχιών, που συνολικά αφορούν σε 1.007 θέσεις παρέμβασης, όπως ζημιές στο οδικό δίκτυο, κατολισθήσεις πρανών, διάβρωση εδαφών, κατάρρευση και υποσκαφή γεφυρών, καταστροφές οχετών.

Στη μάχη διεκδίκησης των έργων θα εισέλθουν αποκλειστικά οι μεγάλοι τεχνικοί όμιλοι της χώρας, μέσω πρόσκλησης σε διαπραγμάτευση για τη fast track εκτέλεση έργων σε καταστάσεις έκτακτης ανάγκης πολιτικής προστασίας.

Το αντικείμενο των τεσσάρων οδικών εργολαβιών θα αφορά κατεπείγοντα έργα αποκατάστασης βλαβών των υποδομών των:

Δήμων: Ζαγοράς – Μουρεσίου, Νοτίου Πηλίου, Βόλου και Ρήγα Φεραίου, με προϋπολογισμό 278,2 εκατ. ευρώ

Δήμων: Αργιθέας, Λίμνης Πλαστήρα, Μετεώρων και Πύλης, με προϋπολογισμό 267,5 εκατ. ευρώ

Δήμων: Τεμπών, Τυρνάβου, Ελασσόνας, Αγιάς, Λαρισαίων, Φαρκαδόνας, Κιλελέρ, Παλαμά, Μουζακίου, Τρικκαίων και Καρδίτσας, με προϋπολογισμό 184 εκατ. ευρώ

Δήμων: Ιστιαίας-Αιδηψού, ΜαντουδίουΛίμνης-Αγίας Άννας, Δομοκού, Λαμίας, Αλμυρού, Φαρσάλων και Σοφάδων, με προϋπολογισμό 170 εκατ. ευρώ

Πέραν των οδικών έργων διαγωνισμοί εντός του καλοκαιριού θα τρέξουν και για τα έργα αποκατάστασης του σιδηροδρόμου. Το κόστος ανέρχεται σε 463 εκατ. ευρώ για τον κεντρικό άξονα και τους δύο καθέτους, Λάρισα – Βόλος και Καλαμπάκα – Παλαιοφάρσαλος.

Σε ό,τι αφορά τις σχολικές μονάδες και την αποκατάστασή τους προχωρούν με χρηματοδότηση της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών.

Όπως επεσήμανε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, όλες οι εργολαβίες είναι στο πεδίο και τα σχολεία θα είναι έτοιμα στο διάστημα από το Σεπτέμβριο του 2024 μέχρι το Δεκέμβριο του 2024.

Η ΕΡΕΥΝΑσχολιάστε εδώ

Η διεύθυνση του email σας δεν θα δημοσιευθεί.

Η ΕΡΕΥΝΑδιαβάστε επίσης