Τετάρτη 12.12.2018 | Εορτάζουν: Σπυρίδων, Σπυρίδωνας, Σπύρος, Σπυρέτος, Σπυράκης, Σπυράκος, Σπήλιος, Σπυριδούλα, Σπυρούλα, Σπυρέτα, Σπυρίνα, Σπυρίδινα, Λούλα
niavis

Σε τροχιά υλοποίησης η ηλεκτροκίνηση της σιδηροδρομικής γραμμής Παλαιοφάρσαλος – Καλαμπάκα

ΤΟΠΙΚΑ28.06.2018 | 5:02 μμ

Γράφει ο/η

newsroom

Γράφει ο/η newsroom

Σε τροχιά υλοποίησης μπαίνει το σημαντικό έργο της ηλεκτροκίνησης της σιδηροδρομικής γραμμής Καλαμπάκα – Παλαιοφάρσαλα.

Η γραμμή Παλαιοφάρσαλα – Καλαμπάκα, έργο προϋπολογισμού 43,7 εκ. ευρώ για το οποίο έχει εγκριθεί χρηματοδότηση από το ΠΕΠ Θεσσαλίας 2014-2020 και ο διαγωνισμός αναμένεται να προκηρυχθεί έως το τέλος Ιουλίου 2018.

Παράλληλα αξίζει να σημειωθεί ότι σε τροχιά υλοποίησης μπαίνει το σημαντικό έργο της ηλεκτροκίνησης της σιδηροδρομικής γραμμής Βόλου – Λάρισας καθώς σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες, το έργο θα δημοπρατηθεί και αυτό εντός του Ιουλίου, με την προθεσμία για την υποβολή του αιτήματος χρηματοδότησης από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Υποδομές Μεταφορών, Περιβάλλον, Αειφόρος Ανάπτυξη» (Υ.ΜΕ.ΠΕΡ.Α.Α. 2014-2020) να λήγει στις 30/6.

Αξίζει να σημειωθεί πως στην πρόσφατη ημερίδα που διοργάνωσε στην Καλαμπάκα ο Σύλλογος Φίλων Σιδηροδρόμου Τρικάλων για την σιδηροδρομική σύνδεση Κοζάνης – Γρεβενών, ο Περιφερειάρχης Θεσσαλίας κ. Κώστας Αγοραστός είχε αναφερθεί στο θέμα της ηλεκτροκίνησης του τμήματος Παλαιοφάρσαλος – Καλαμπάκα, λέγοντας πως το έργο θα δημοπρατηθεί μέχρι τις 30 Ιουλίου. Την σημαντικότητα του συγκεκριμένου έργου είχε τονίσει και ο Πρόεδρος της Εταιρείας Συντήρησης Τροχαίου Υλικού και μέλος του Δ.Σ. της ΕΡΓΟΣΕ Γιάννης Αντωνιάδης.

Στη διάρκεια της ημερίδας ο περιφερειάρχης Θεσσαλίας, είχε σταθεί στην στήριξη της Περιφέρειας στην διεκδίκηση του έργου, επισημαίνοντας το έμπρακτο ενδιαφέρον της, με έργα και όχι με λόγια για τον σιδηρόδρομο, ανακοινώνοντας την επικείμενη δημοπράτηση της ηλεκτροκίνησης Παλαιοφαρσάλου-Καλαμπάκας, η οποία χρηματοδοτείται από το ΠΕΠ Θεσσαλίας.

Όσον αφορά τη σιδηροδρομική σύνδεση Καλαμπάκας – Κοζάνης ο διευθυντής μελετών του ΟΣΕ κ. Κώστας Μουρουδέλης, τόνισε πως για τις μελέτες του τμήματος αυτού έχουν δαπανηθεί έως τώρα περίπου 15 εκ. ευρώ και χρειάζονται ακόμα 4 εκ. για την ολοκλήρωσή τους και την κατάρτιση των τευχών δημοπράτησης. Συνολικά για τον δυτικό σιδηροδρομικό άξονα έχουν δαπανηθεί για μελέτες έως τώρα περισσότερα από εβδομήντα εκατομμύρια ευρώ.

Ο κ. Μουρουδέλης ανέφερε ότι το έργο Καλαμπάκας-Κοζάνης είχε προϋπολογιστεί αρχικά στο ποσό των 700 εκ. ευρώ, αλλά με κάποιες τροποποιήσεις που έγιναν στην αρχική μελέτη το κόστος μειώθηκε στα 560 εκ., που με την έκπτωση που θα δώσουν οι κατασκευαστές υπολογίζεται ότι θα πέσει περίπου στα τριακόσια πενήντα εκατομμύρια.

Από όλη την συζήτηση προέκυψε το συμπέρασμα ότι η κατασκευή του συγκεκριμένου έργου θα ενώσει την δυτική Θεσσαλία με την δυτική Μακεδονία, θα ενώσει απευθείας το λιμάνι του Πειραιά με τα λιμάνια της Αδριατικής και θα δώσει μεγάλη προστιθέμενη αξία στις γραμμές Παλαιοφαρσάλου-Καλαμπάκας και Κοζάνης-Πτολεμαΐδας-Αμυνταίου-Φλώρινας-Μοναστηρίου (Μπίτολα) οι οποίες έχουν ανακαινισθεί τα τελευταία χρόνια. Με την κατασκευή δηλαδή μιας γραμμής 100 χιλιομέτρων η χώρα αποκτά στον κορμό της έναν άξονα 300 χιλιομέτρων.

Η ΕΡΕΥΝΑσχολιάστε εδώ

Η διεύθυνση του email σας δεν θα δημοσιευθεί.

Η ΕΡΕΥΝΑδιαβάστε επίσης
Nature Spot e-shop