Σάββατο 19.09.2020 | Εορτάζουν: Σαββάτιος, Σάββατος, Σαββάτης, Σαββατία, Σαββατίνα, Σαββάτα, Σαββάτη, Σαββάτω

Το ΓΕΛ Βαλτινού Τρικάλων υποδέχεται του εταίρους του

ΤΟΠΙΚΑ14.12.2019 | 3:05 μμ

Γράφει ο/η

newsroom

Γράφει ο/η newsroom

Το Γενικό Λύκειο Βαλτινού Τρικάλων έχει αναλάβει να συντονίσει την υλοποίηση  Ευρωπαϊκού προγράμματος ERASMUS + KA2 – Στρατηγικές Συμπράξεις στον τομέα της Σχολικής Εκπαίδευσης με θέμα την ενίσχυση του θετικού κλίματος στο σχολείο  και γενικό τίτλο ″Be Cool Stay At School: BE.CO.ST.A.S″.

Η παιδαγωγική ομάδα του σχολείου μας απαρτίζεται από τις εκπαιδευτικούς Αγγέλου Δήμητρα, Καραμπατζάκη Δέσποινα, Παπαδοπούλου Πηνελόπη και Φασουλή Αικατερίνη. Η διάρκεια του σχεδίου είναι δύο έτη και τα σχολεία που συμμετέχουν είναι το Escola Secundariade S. Pedrode Cova (Πορτογαλία), το Instituto Di Instruzione Superiore “G.L.A. Pira (Ιταλία), το Ελληνικό Λύκειο Μονάχου (Γερμανία) και το Γενικό Λύκειο Βαλτινού (Ελλάδα). Το διάστημα από τις 18 έως τις 22 Νοεμβρίου 2019 πραγματοποιήθηκε στο Βαλτινό η πρώτη συνάντηση των εταίρων προκειμένου να γίνει ανταλλαγή απόψεων σχετικών με το θέμα και να προγραμματιστούν οι  απαιτούμενες ενέργειες και δράσεις της προσεχούς διετίας.  Για τις ανάγκες του προγράμματος υποδεχθήκαμε και φιλοξενήσαμε μια ομάδα επτά (7) καθηγητών/τριών οι οποίοι/ες αντιπροσωπεύουν τις αντίστοιχες παιδαγωγικές ομάδες των παραπάνω σχολικών μονάδων.

Βασικός σκοπός της συνάντησης ήταν η ανταλλαγή απόψεων σχετικά με το θέμα του προγράμματος και η αλληλοενημέρωση σχετικά με τις πρακτικές και τις πολιτικές που εφαρμόζονται στα αντίστοιχα σχολεία όσον αφορά θέματα που επηρεάζουν τη διαμόρφωση θετικού κλίματος στο σχολείο και που βοηθούν τους/τις μαθητές/τριες να νιώσουν ότι ανήκουν σ’ αυτό, όπως για παράδειγμα για την βελτίωση της αποτελεσματικής επικοινωνίας, την ενίσχυση της συνοχής της σχολικής κοινότητας,  την ειρηνική επίλυση των συγκρούσεων και την πρόληψη και αντιμετώπιση δυσάρεστων περιστατικών που διαταράσσουν τις διαπροσωπικές σχέσεις.

Οι εργασίες της συνάντησης ξεκίνησαν με ανταλλαγή πληροφοριών γύρω από τη χώρα προέλευσης, την πόλη αλλά και το σχολείο  του κάθε εταίρου, ακολούθησαν δραστηριότητες που βοήθησαν την αλληλογνωριμία και την ενδυνάμωση δεξιοτήτων επικοινωνίας και ομαδικής συνεργασίας. Στη συνέχεια η ελληνική ομάδα παρουσίασε τους βασικούς στόχους του προγράμματος και επεσήμανε τους κύριους πυλώνες των δραστηριοτήτων προτείνοντας μάλιστα και συγκεκριμένες μεθόδους υλοποίηση τους. Για την καλύτερη και αποτελεσματικότερη συνεργασία υλοποιήθηκε εκπαιδευτικό βιωματικό σεμινάριο με στόχο τη διασαφήνιση των εννοιών και την παρουσίαση συγκεκριμένων πρακτικών.

Σύμφωνα με το σχέδιο του προγράμματος η ηλεκτρονική πλατφόρμα etwinning θα αποτελέσει το  μέσο εκείνο που θα μας επιτρέψει να αλληλοεπιδράσουμε και να συνεργαστούμε στα ενδιάμεσα από τις συναντήσεις διαστήματα αλλά και  τον ψηφιακό χώρο όπου θα παρουσιαστούν τα προϊόντα που θα προκύψουν από αυτή τη συνεργασία. Για το λόγο αυτό η ομάδα των εκπαιδευτικών του προγράμματος παρακολούθησε εκπαιδευτικό σεμινάριο για τη χρήση της πλατφόρμας etwinning από τον εκπαιδευτή κ. Αιμίλιο Παπαδημητρίου. Όλες οι εργασίες πραγματοποιήθηκαν στους χώρους του σχολείου.

Η ελληνική ομάδα ανέλαβε την ξενάγηση στην πόλη των Τρικάλων και την επίσκεψη σε χώρους πολιτισμικού, πολιτιστικού και εκπαιδευτικού ενδιαφέροντος με σκοπό οι επισκέπτες να γνωρίσουν την πόλη και τους ανθρώπους της. Επισκεφτήκαμε το Βαρούσι, το Ασκληπιείο, το Φρούριο, το Μύλο Ματσόπουλου, το Μουσείο Τσιτσάνη και το Κουρσούμ Τζαμί.

Επίσης, θερμή ήταν η υποδοχή και η ενημέρωση από τον υπεύθυνο του Γραφείου Τύπου του Δήμου Τρικκαίων κ. Μιχαλάκη Αθανάσιο, στο Δημαρχιακό Μέγαρο.

Κατά την επίσκεψή μας στο Μουσείο Ελληνικής Παιδείας στην πόλη της Καλαμπάκας έγινε ξενάγηση στους χώρους της αλλά και εργαστήριο με θέμα την γνωριμία με την ελληνική γλώσσα ενώ τέλος ενημερωθήκαμε για τον σχηματισμό των Μετεώρων. Στην  επίσκεψη στο χώρο των Μετεώρων και συγκεκριμένα στις Ι.Μ. Αγίου Στεφάνου είχαμε την ευκαιρία να γνωρίσουμε τη δημιουργία, την ιστορία τους και τη συμβολή τους στην διατήρηση της ορθόδοξης πίστης στο πέρασμα των αιώνων.

Στο τελικό στάδιο της συνάντησης καθορίστηκαν οι απαιτούμενες ενέργειες και δραστηριότητες του προγράμματος, σχεδιάστηκε ο προγραμματισμός της υλοποίησης τους και κάθε εταίρος ανέλαβε μέρος των αντίστοιχων εργασιών. Καθορίστηκαν επίσης οι επόμενες συναντήσεις και διευθετήθηκαν οργανωτικά θέματα.

Οι εργασίες ολοκληρώθηκαν με την αξιολόγηση της συνάντησης από όλους τους συμμετέχοντες, την απονομή των πιστοποιητικών συμμετοχής.

Από την αξιολόγηση που έγινε και τον απόηχο μετά την αναχώρηση των επισκεπτών διαπιστώθηκε ότι η συνάντηση διεξήχθη σε ιδιαίτερα θετικό κλίμα, οι εκπαιδευτικοί στόχοι επιτεύχθηκαν και οι εταίροι έμειναν ιδιαίτερα ικανοποιημένοι από τη φιλοξενία. Με τη συμβολή όλων των συμμετεχόντων δημιουργήθηκε ένα πλαίσιο συνεργασίας το οποίο θεωρούμε ότι θα διασφαλίσει και την επιτυχή έκβαση του προγράμματος. Ευελπιστούμε ότι  τα τελικά αποτελέσματα της συνεργασίας μας θα είναι αξιόλογα και χρήσιμα τόσο για εμάς όσο και για την τοπική κοινωνία.

Κείμενο

Η παιδαγωγική Ομάδα

Η ΕΡΕΥΝΑσχολιάστε εδώ

Η διεύθυνση του email σας δεν θα δημοσιευθεί.

Η ΕΡΕΥΝΑδιαβάστε επίσης
Η φρέσκια γεύση που δίνετε στην ημέρα σας... Nature Spot e-shop