Τετάρτη 26.01.2022 | Εορτάζουν: Ξενοφών, Ξενοφώντας, Φώντας, Φόντας, Φόνης, Ξενοφωντία, Ξενοφωντίνα, Ξενοφούλα, Ξενοφώντη, Ξένια

Ο Γενικός Διευθυντής Συγκοινωνιών κ. Γιάννης Καρνέσης ανέφερε ότι οι Υπηρεσίες του Υπουργείου σε συνεργασία με την ΤΕΡΝΑ αναζητούν τρόπους απεμπλοκής – Σε ένα με ενάμιση μήνα τα νεότερα και το νέο χρονοδιάγραμμα υλοποίησης

Το υπουργείο Υποδομών επιβεβαιώνει στην ΕΡΕΥΝΑ την εμπλοκή στο νότιο τμήμα του Ε65

Χωρίς κατηγορία03.12.2021 | 10:42 πμ

default

Γράφει ο/η

Λάζαρος Μάμαλης

Γράφει ο/η Λάζαρος Μάμαλης

Η υπόθεση του Ε65 είναι μια πονεμένη περίπτωση. Στα…  τριτοκλασσάτα από τα λεγόμενα μεγάλα έργα, πήρε  το «πράσινο φως» για υλοποίηση παραμονές της μεγάλης οικονομικής κρίσης, αλλά έμεινε «κολοβός».

Ένας τυφλός αυτοκινητόδρομος με μέση αλλά  χωρίς αρχή και τέλος. Χωρίς πρόσβαση σε κανένα από τους μεγάλους αυτοκινητοδρόμους της χώρας.

Η έναρξη και στη συνέχεια το… φορτσάρισμα των εργασιών του νοτίου τμήματος από τη Ξυνιάδα μέχρι τη Λαμία και η έναρξη των εργασιών στο βόρειο τμήμα από τα Τρίκαλα μέχρι και την Εγνατία δημιούργησαν βάσιμες ελπίδες για ένα ευτυχισμένο  happy end το οποίο όμως δεν επιβεβαιώνεται από τις εξελίξεις.

Τα άσχημα μαντάτα ήρθαν  δέκα μέρες πριν όταν ο Κώστας Τόλης στο thessalyeconomy δημοσίευσε ότι υπάρχει εμπλοκή στο νότιο τμήμα λόγω αστοχίας στη χάραξη. Η χάραξη του Ε65 τέμνει τις σήραγγες της υπέρ-ταχείας της γραμμής του ΟΣΕ με αποτέλεσμα να προκύπτουν ζητήματα ασφάλειας.

…Και η αλήθεια είναι ότι υπάρχει εμπλοκή  και την επιβεβαίωσε  στην ΕΡΕΥΝΑ ο Γενικός διευθυντής Συγκοινωνιακών Υποδομών του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών κ. Γιάννης Καρνέσης με τον οποίο συνομιλήσαμε. Από τη συζήτηση σταχυολογούμε τα εξής:

Πρώτο: Όντως υπάρχει εμπλοκή λόγω των σηράγγων της γραμμής του ΟΣΔΕ.

Δεύτερο: Είναι αλήθεια ότι η συγκεκριμένη εμπλοκή δημιουργεί πρόβλημα στην εξέλιξη του έργου.

Τρίτο: Οι αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Υποδομών σε συνεργασία με την παραχωρησιούχο εταιρεία (ΤΕΡΝΑ) αναζητούν λύσεις για την απεμπλοκή.

Τέταρτο: Το πρόβλημα δεν αφορά τις σήραγγες του Ε65 που σχεδόν έχουν διανοιχθεί αλλά το νότιο τμήμα του νοτίου τμήματος του έργου,  προς τη Λαμία.

Πέμπτο: Νεότερα για τον οδικό χάρτη της απεμπλοκής και επίσημες ανακοινώσεις από την πλευρά του υπουργείου Υποδομών θα έχουμε σε ένα με ενάμιση μήνα από σήμερα.

Έκτο: Το υπουργείο Υποδομών και η ΤΕΡΝΑ αναζητούν και εξετάζουν κάθε πιθανή λύση για να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα αλλά είναι πλέον βέβαιο ότι το νότιο τμήμα του Ε65 δεν θα ολοκληρωθεί εντός του προβλεπόμενου χρονοδιαγράμματος, οπότε ξεχάστε την παράδοσή του εντός του νέου έτους. Το νέο χρονοδιάγραμμα υλοποίησης και ολοκλήρωσης αναμένεται να ανακοινωθεί μαζί με τον οδικό χάρτη της απεμπλοκής.

Οι εκτιμήσεις

Προφανώς και ο κ. Καρνέσης ως καθ’ ύλιν αρμόδιος με άμεση ενημέρωση από τις Υπηρεσίες του Υπουργείου Υποδομών έχει την πιο ολοκληρωμένη εικόνα για την πορεία του έργου και τη σοβαρότητα της εμπλοκής. Ωστόσο, δεν ήθελε να δεσμευθεί σε χρονοδιαγράμματα και να προβεί σε επιπλέον δηλώσεις πριν το τελικό πόρισμα.  Για το λόγο αυτό δεν σχολίασε τις πληροφορίες που κάνουν λόγο ότι η καθυστέρηση μπορεί να φτάσει ακόμη τον ενάμιση χρόνο!

Περίεργες συγκυρίες

Πάντως, είναι τουλάχιστον περίεργη η συγκυρία που την ώρα κατά την οποία υπάρχει αβεβαιότητα για την πορεία του έργου, δίνονται στη δημοσιότητα προωθητικά βίντεο με την εξέλιξη του έργου και αναπαράγονται στο διαδίκτυο ειδήσεις (και από σοβαρά ενημερωτικά σαιτ) για τη σημαντική πρόοδο των εργασιών στο νότιο τμήμα.  Χαρακτηριστικό το δημοσίευμα της ιστοδελίδας  imerisia.gr σύμφωνα με το οποίο   «Τρέχουν» τα έργα στο νότιο τμήμα  στον  Αυτοκινητόδρομος Ε65 , όταν επικρατεί ένα ομιχλώδες τοπίο για την εξέλιξή του.

Σύμφωνα με το ίδιο δημοσίευμα,  «το τμήμα των 32,5 χλμ. η πρόοδος στις σήραγγες έφτασε το 91,59%, οι γέφυρες και τα τεχνικά το 85,16%, τα ασφαλτικά 60,21% και οι χωματουργικές εργασίες το 70,79%.

 

Η σήραγγα Οθρυος επίσης προχωρά με καλούς ρυθμούς, καθώς έχει διανοιχθεί και πλέον προχωρά σε πορεία ολοκλήρωσης. Με την ολοκλήρωση του νότιου τμήματος ο Ε65 θα πάψει να είναι ο τυφλός αυτοκινητόδρομος και θα ενωθεί με το δίκτυο αυτοκινητόδρομων της χώρας στο ύψος της Λαμίας (στο 203ο χλμ.).

 

Θα δημιουργηθεί ένας ενιαίος αυτοκινητόδρομος 111 χλμ. από τη Λαμία μέχρι τα Τρίκαλα. Η διαδρομή από την Αθήνα μέχρι τα Τρίκαλα θα διανύεται σε περίπου 3 ώρες, ενώ οι οδηγοί θα γλιτώνουν την κουραστική ανάβαση στο οροπέδιο που οδηγεί στον Δομοκό. Οι στροφές τόσο στην πλευρά της Λαμίας όσο και στην πλευρά του Δομοκού είναι διαβόητες για το βαθμό δυσκολίας τους».

 

 

Προχωρά το βόρειο τμήμα

 

Παράλληλα σε κατασκευή έχει τεθεί σε κατασκευή και το τμήμα Τρίκαλα-Εγνατία, μήκους 64 χλμ. Τα έργα και σε αυτό το τμήμα έχουν ξεκινήσει σε κάποια σημεία. Με την ολοκλήρωση και του βόρειου τμήματος η απόσταση Αθήνα-Μέτσοβο θα μειωθεί σε μόλις 4 ώρες. Επί του παρόντος, στο βόρειο τμήμα τα έργα εξελίσσονται σύμφωνα με το προβλεπόμενο χρονοδιάγραμμα.

Η ΕΡΕΥΝΑσχολιάστε εδώ

Η διεύθυνση του email σας δεν θα δημοσιευθεί.

Η ΕΡΕΥΝΑδιαβάστε επίσης
ΠΕΠ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ 2014-2020