Πέμπτη 18.07.2024 | Εορτάζουν: Αιμιλιανός, Αιμίλιος, Αιμιλιανή, Έμμυ, Αιμιλία

Αριθμός Μ.Η.Τ. 232067

Η ιστοσελίδα www.trikalaerevna.gr σύμφωνα με την απόφαση Ε/1117/29-03-2024 της Γενικής Γραμματείας Επικοινωνίας και Ενημέρωσης / Διεύθυνση Εποπτείας Μέσων Ενημέρωσης / Τμήμα Μητρώου και Διαφάνειας έλαβε την πιστοποίηση εγγραφής στο Ηλεκτρονικό Μητρώο Ηλεκτρονικού Τύπου (Μ.Η.Τ.) στον Νομό Τρικάλων σύμφωνα με το Ν.5005/2022. O κατάλογος των πιστοποιημένων επιχειρήσεων ηλεκτρονικού τύπου αναρτάται στην ιστοσελίδα της Γ.Γ.Ε.Ε.

Νωρίτερα του αναμενομένου θα ολοκληρωθεί ο Ε65

ΤΟΠΙΚΑ04.07.2024 | 8:35 πμ

Γράφει ο/η

newsroom

Γράφει ο/η newsroom

Καλά είναι τα νέα για τον Ε65, καθώς με γρήγορους ρυθμούς, ήδη άνω του 55%, προχωρούν οι εργασίες σε ένα εκ των «εμβληματικών έργων» υποδομής, που υλοποιείται στην περιοχή μας.

Υπενθυμίζεται ότι ο σημαντικός για τις μεταφορές και την ασφάλεια των μετακινήσεων οδικός άξονας Ε 65 υλοποιείται από την ΤΕΡΝΑ, τον κατασκευαστικό βραχίονα του ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ. Ως γνωστόν, τον Απρίλιο του 2024, παραδόθηκε στην κυκλοφορία, ενιαία, από τη Λαμία μέχρι την Καλαμπάκα, με συνολικό μήκος 136 χλμ., ένα μεγάλο τμήμα του Ε65 το οποίο διευκόλυνε την πρόσβαση των Τρικαλινών στο μεγαλύτερο αστικό κέντρο της χώρας.

Το υπόλοιπο τμήμα του αυτοκινητόδρομου, από την Καλαμπάκα μέχρι την Εγνατία Οδό, μήκους 46 χλμ., θα παραδοθεί περίπου στο τέλος του 2025, ενώ ήδη έχει εκτελεστεί το 56% του βόρειου τμήματος του συνολικού έργου από τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, που σημαίνει ότι οι εργασίες πάνε με γρήγορο τέμπο, γεγονός που δημιουργεί βάσιμες ελπίδες ότι το έργο θα ολοκληρωθεί νωρίτερα από τη συμβατική υποχρέωση του εργολάβου.

Γενικότερα, το βόρειο τμήμα του Ε65 έχει συνολικό μήκος 70,5 χλμ. και προϋπολογισμό 442,1 εκατ. ευρώ, ενώ είχε επιλεγεί για χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης. Στο τμήμα αυτό έχουν κατασκευαστεί ήδη αντιπλημμυρικά έργα, δίκτυο ομβρίων, χωματουργικά και μικρά τεχνικά. Η νέα χάραξη ευνοεί τις συνθήκες ασφάλειας και λειτουργίας του αυτοκινητοδρόμου.

Παράλληλα, μειώνει σημαντικά το κόστος κατασκευής, βελτιώνοντας έτσι και το περιβαλλοντικό αποτύπωμα. Θεωρείται δε σημαντικό ότι ήδη ξεπέρασε το 56% η πρόοδος κατασκευής του βόρειου τμήματος (Καλαμπάκα – Εγνατία Οδός) του Ε65, όπως προκύπτει από πρόσφατη παρουσίαση – ενημέρωση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για τα μεγάλα έργα στη χώρα.

Αξίζει να αναφέρουμε ότι πρόσφατα, πριν περίπου ένα μήνα, η ίδια η κοινοπραξία, υπό τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ενημέρωνε για ρυθμό προόδου στο 50,9% (στοιχεία Απριλίου) στις εργασίες στο τμήμα Καλαμπάκα – Εγνατία Οδός, κατά συνέπεια επιβεβαιώνεται η καλή πορεία του έργου.

Ο αυτοκινητόδρομος Ε 65, που κατασκευάζεται από την ΤΕΡΝΑ, έχει μήκος περίπου 182 χλμ. και είναι ένα από τα σημαντικότερα εθνικά έργα, συνολικού προϋπολογισμού 1,397 δισ. ευρώ περίπου. Διαθέτει την αναγκαία χωρητικότητα, ενός σύγχρονου αυτοκινητόδρομου 2 λωρίδων κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση συν Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης και κατασκευάζεται εξ ολοκλήρου σε νέα χάραξη συνδέοντας την Ανατολική με την Δυτική Ελλάδα.

Σημαντικοί τουριστικοί προορισμοί όπως τα Μετέωρα, η Λίμνη Πλαστήρα, το Καρπενήσι, τα Τρίκαλα είναι πλέον προσβάσιμοι, γρήγορα, εύκολα και με ασφάλεια, ενώ μια νέα αναπτυξιακή δυναμική θα δοθεί στον κορμό της χώρας. Υπό κατασκευή, όπως αναφέραμε, βρίσκονται τα τελευταία 46 χλμ. του αυτοκινητοδρόμου, στο Βόρειο Τμήμα, που ξεκινούν από τον Α/Κ Καλαμπάκας και θα φθάνουν έως και την Εγνατία Οδό δυτικά των Γρεβενών.

Με την ολοκλήρωσή του, ο αυτοκινητόδρομος Ε65, θα συμβάλλει καθοριστικά στην ανάπτυξη της ελληνικής περιφέρειας και ειδικά των περιοχών της Θεσσαλίας καθώς και της Δυτικής Μακεδονίας, ενόψει μάλιστα και του εγχειρήματος της απολιγνιτοποίησης και της μετάβασης της περιοχής αυτής σε μια βιώσιμη ανάπτυξη.

Με αυτά τα 182 χλμ. σύγχρονου ασφαλούς αυτοκινητοδρόμου, θα συνδέεται το λιμάνι της Ηγουμενίτσας -που λειτουργεί ως πύλη της Ελλάδας προς την Κεντρική Ευρώπη- με το λιμάνι του Βόλου, ενώ θα μειωθεί κατά περίπου 2 ώρες το συνολικό ταξίδι από το λιμάνι του Πειραιά προς τα δυτικά Βαλκάνια. Η επιρροή στις μεταφορές θα είναι εξαιρετικά σημαντική.

Η ΕΡΕΥΝΑσχολιάστε εδώ

Η διεύθυνση του email σας δεν θα δημοσιευθεί.

Η ΕΡΕΥΝΑδιαβάστε επίσης